Pohteen neuvontapalvelu avautuu asiakkaille 14.5.

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Pohteen neuvontapalvelu aloittaa toimintansa 14.5.2024. Neuvontapalveluun voi soittaa esimerkiksi potilastiedustelua tai yleistä neuvontaa tarvittavissa tilanteissa. Neuvontapalvelu ohjaa myös Pohteen digitaalisten palvelujen käytössä.

Asiakas voi soittaa Pohteen neuvontapalveluun, kun hän tarvitsee yleistä neuvontaa Pohteen palveluista tai hän ei tiedä mistä voisi saada apua asiansa hoitamiseen. Omainen voi tiedustella potilaan tilanteesta soittamalla neuvontapalveluun, jos hän ei tavoita potilasta. Neuvontapalveluun voi soittaa myös silloin, kun asiakas tarvitsee ohjausta Pohteen digitaalisten palvelujen käytössä.

Pohteen neuvontapalvelu palvelee asiakkaita, viranomaisia, palveluntuottajia ja Pohteen henkilöstöä puhelinnumerossa 08 669 9600 joka päivä kello 8–18.

Puhelinvaihde auttaa asiakasta löytämään oikean Pohteen asiakaspalvelunumeron

Pohteella on myös puhelinvaihde, joka auttaa löytämään oikean Pohteen asiakaspalvelunumeron, jos se on hukassa tai asiakas ei tiedä mihin hän voi soittaa. Puhelinvaihde ei korvaa olemassa olevia palvelunumeroita. Asiakkaat voivat soittaa jatkossakin Pohteen palvelunumeroihin normaalisti.

Pohteen puhelinvaihde palvelee asiakkaita puhelinnumerossa 08 669 9500 maanantaista perjantaihin kello 7–19.