Pohteen ensimmäinen järjestöavustushaku avautuu

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Pohteen ensimmäinen järjestöavustushaku avautuu 15.11.2022. Vuodelle 2023 on jaossa toiminta-avustuksia, kumppanuusavustuksia ja kerta-avustuksia. Avustuspäätöksiä on odotettavissa tammikuussa 2023.

Pohde tukee järjestöavustuksilla yleishyödyllistä toimintaa, joka edistää pohjoispohjalaisten ihmisten hyvinvointia, terveyttä ja/tai turvallisuutta. Avustusten myöntäminen perustuu hyvinvointialueen järjestöavustusperiaatteisiin. Toiminta- ja kerta-avustusten myöntämisen tukena käytetään pisteytystä.

Avustuksilla tuettavan toiminnan tulee toteuttaa hyvinvointialuestrategian painopisteitä, strategisia periaatteita ja toimenpiteitä. Toiminnan tulee tukea ja täydentää hyvinvointialueen järjestämisvastuulla olevia sosiaali- ja terveyspalveluja tai pelastuspalveluja ja toimia yhteistyössä näiden palvelujen kanssa. Avustusta ei myönnetä hyvinvointialueen järjestämisvastuulla olevaan toimintaan eikä toimintaan, joka saa vuodelle 2023 avustusta kunnasta.

Avustukset haettavana 15.11. alkaen

Pohteen järjestöavustusten haku vuodelle 2023 toteutuu seuraavasti:

• Toiminta-avustusten hakuaika on 15.11.–14.12.2022.
  • Kumppanuusavustusten jatkuva haku on auki 15.11.2022 alkaen.
  • Kerta-avustusten jatkuva haku on auki 15.11.2022 alkaen.

Avustusten haku tapahtuu sähköisesti Webropol-ohjelman avulla.

Kumppanuusavustusten osalta hakemus käynnistää neuvottelumenettelyn, jossa hyvinvointialue käy yhdessä hakijan kanssa läpi toimintaa ja sen kytkeytymistä sosiaali- ja terveys- tai pelastuspalveluihin.