Pohteella Tyrnävän alueen asiakkaiden kuljetuspalvelun tuottaja vaihtuu

Pohjois-Pohjanmaan Pohteen alueella Tyrnävän alueen kuljetuspalvelun palvelutuottaja vaihtuu 4.6.2023. Matkat tilataan jatkossa suoraan Tyrnävän sopimusautoilta. Matkan tilaus on tehtävä kello 16.00 mennessä edeltävänä päivänä matkan saatavuuden varmistamiseksi. Tilatun matkan muutoksesta tai peruuntumisesta tulee ilmoittaa vähintään tuntia aikaisemmin ennen tilattua lähtöaikaa.

Tyrnävän sopimusautot

•  Taksi Köpi Ylitalo p. 044 573 2001 (invataksi)
  •  Miikka Buljugin p. 0400 985 178
  •  Pinola Marko Juhani tmi p. 0400 733 064

Matkan asiakasmaksu

Kuljetuspalvelun asiakasmaksut laskutetaan jälkikäteen kuukausittain Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen toimesta 1.6.2023 alkaen asiakasmaksulain 2a §:n mukaisesti. Tämän jälkeen kuljettajat eivät peri enää asiakasmaksua matkan yhteydessä. Muutos ei edellytä asaikkaailta toimenpidettä. Palveluun kuuluvat asiakkaat ovat saaneet muutoksesta tiedon.

Asiakasmaksuun on mahdollisuus hakea asiakasmaksulain 11 §:n perusteella asiakasmaksun alentamista tai perimättä jättämistä erillisellä hakemuksella, jos asiakasmaksu vaarantaa asiakkaan toimeentulon edellytyksiä tai elatusvelvollisuuden toteutumista. Lisätietoja asaikkaat voivat kysyä omalta työntekijä ja hyvinvointialueen asiakasmaksuyksiköstä.

Asiakasmaksujen alentaminenHakemus sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksun alentamiseksi tai palvelusetelin arvon korottamiseksi (pohde.fi)

Asiakasmaksua ei peritä henkilöiltä, joilla on rintamapalvelus-, rintamasotilas-, rintama- tai miinanraivaajatunnus. Lisäksi matkustaminen on ilmaista partisaanien uhreille sekä sotaleskille v. 1939–1945 sotien johdosta.

Laskutuksesta

Pohde perii kuljetuspalveluiden asiakasmaksut kuukausittain jälkikäteen toteutuneiden matkojen mukaisesti. Laskulle on mahdollista saada maksuaikaa.

Lisätietoja voi kysyä Pohteen asiakasmaksuyksiköstä arkisin kello 10–12, p. 08 – 5585 4145.
Muista laskutukseen liittyvissä asioissa voi tiedustella arkisin kello 10–14 p. 08 – 5584 0555 tai sähköpostilla  matkakeskus.omavastuulaskutus (at) pohde.fi

Tulevaisuuslautakunta on vahvistanut Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueelle Sosiaalihuoltolain mukaisen liikkumisen tuen palvelun soveltamisohjeen (Tulevaisuuslautakunta 14.12.2022 § 123, Aluehallitus 10.1.2023 § 8). Tämä on tullut voimaan uusien päätösten osalta 1.1.2023 alkaen. Vammaispalvelulain mukaisen liikkumisen tuen soveltamisohjetta Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueelle ollaan valmistelemassa. Kaikki kuljetuspalvelu asiakkuudet tullaan arvioimaan suunnitelmaa päivittäessä.