Oulun koronarokotusten palvelupaikka muuttuu

Oulussa tehtävät koronarokotukset päättyvät Hallituskadun rokotuspisteellä. Jatkossa koronarokotukseen varataan aika omasta sosiaali- ja terveyskeskuksesta.

Oulussa tehtävät koronarokotukset päättyvät Hallituskadun rokotuspisteellä keskiviikkona 24.5.2023. Maanantaina 29.5. alkaen oululaiset voivat varata ajan koronarokotukseen oman sote-keskuksen vastaanoton ajanvarausnumerosta.

Aikoja koronarokotukseen on tarjolla rajoitetusti. Heinäkuussa koronarokotusten antamisessa pidetään tauko.

Koronarokotteita tarjotaan oululaisille Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL:n) suositusten mukaisesti. Jos syystalven 2022 koronan tehosterokotusta ei ole saanut, sen voi ottaa vuoden 2023 puolella. THL suosittelee tehosteannosta edelleen kaikille 65 vuotta täyttäneille, 18 vuotta täyttäneille lääketieteellisiin riskiryhmiin kuuluville sekä voimakkaasti immuunipuutteisille 12 vuotta täyttäneille. Tehosteannos voidaan poikkeuksellisesti antaa myös muille 18 vuotta täyttäneille erityisistä syistä yksilöllisen harkinnan ja riskiarvion perusteella esimerkiksi matkan kohdemaan vaatimusten vuoksi.

Tehosterokotteen voi ottaa, kun edellisestä rokotuksesta tai koronan sairastamisesta on kulunut vähintään kolme kuukautta. Tehosteannoksen kohderyhmien osalta ei enää lasketa, kuinka monta rokotetta on aiemmin saanut tai kuinka monta kertaa on mahdollisesti sairastanut koronan tai altistunut virukselle.