Aluevaalikahvit Hailuodon kunnantalolla

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue tarjoaa vaalikahvit alueen asukkaille vilkkaimmin äänestäneessä kunnassa Hailuodossa.

Kahvit ovat tarjolla Hailuodon kunnantalolla perjantaina 13.5. kello 11–13 osoitteessa Luovontie 176, 90480 Hailuoto. Yleisöllä on mahdollisuus kysyä hyvinvointialueen valmistelutyön etenemisestä, päätöksenteosta tai terveys-, sosiaali- ja pelastustoiminnasta. Paikalla kysymyksiin vastaamassa ovat aluehallituksen puheenjohtaja Tapani Tölli sekä hyvinvointialueen konsernipalveluiden johtaja Jouko Luukkonen. Lisäksi tapahtumassa esitellään ja pääsee kokeilemaan digitaalisia sosiaali- ja terveyspalveluja: Omaolo.fi- ja Terveyskylä.fi-sivustoja ja 116117 Päivystysapu -numeron toimintaa.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä maakunnallisen Muista hyvinvointisi! -kiertueen ja Hailuodon kunnan kanssa. Kiertueen ovat toteuttaneet Pohjois-Pohjanmaan Muistiluotsi, Oulun Seudun Muistiyhdistys ry ja Oulun seudun omaishoitajat ry. Yleisölle on tarjolla asiaa muistista, hyvinvoinnin merkityksestä aivoterveydelle, omaishoitajille saatavilla olevasta tuesta sekä kiertuetta järjestävien yhdistysten toiminnasta.

Hailuodon kunta esittelee seniorineuvolatoimintaa. Paikalla ovat sosiaaliohjaaja ja terveydenhoitaja. Lisäksi fysioterapeutti esittelee kunnassa alkavaa Voimaa arkeen -ryhmää. Kriisi- ja traumaterapeutti Petteri Mankila pitää luennon aiheesta Arjen aallokoissa luoviminen kello 12.30 alkaen. Luennolle on mahdollista osallistua myös Teamsin välityksellä.