Sosiaali- ja terveyskeskusten tiloja järjestöjen käyttöön Pohteella

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde tarjoaa sosiaali- ja terveyskeskuksissaan olevia kokous- ja aulatiloja yleishyödylliseen toimintaan ja toiminnan esittelyyn.

Tiloja voi jo varata. Pääsääntöisesti tilat varataan sosiaali- ja terveyskeskusten järjestöyhdyshenkilöiden kautta. Sosiaali- ja terveyskeskusten  järjestöyhdyshenkilöinä toimivat sote-lähipalvelukoordinaattorit, joilla on paikallisella tasolla muitakin yhteistyön koordinoimiseen liittyviä tehtäviä.

Järjestöyhdyshenkilöt selvittelivät kesän aikana sosiaali- ja terveuskeskusten tilojen käyttömahdollisuuksia. Suurimmassa osassa keskuksista on kokous- tai aulatiloja, joita voidaan käyttää yleishyödylliseen toimintaan ja toiminnan esittelyyn. Tiloja tarjotaan järjestöavustusperiaatteiden linjauksen mukaisesti maksutta yhdistysten, säätiöiden ja toimintaryhmien käyttöön.

Tilat löytyvät paikkakunnittain Pohteen nettisivuilta. Tilojen käyttäjien kanssa tehdään käyttöoikeussopimukset.

Myös Pohteen yhdyspintalautakunta sai kokouksessaan 22.8.2024 tilannekatsauksen sote-lähipalvelukoordinaattoreiden roolista sosiaali- ja terveyskeskusten asiakas-, järjestö- ja kuntayhteistyössä.

Lisätietoa yhdyspintalautakunnan toiminnasta löydät Pohde.fi-sivustolta