Tiedote

OYSin päivystys ei hoida ajanvarausasioita – potilaita pyydetään odottamaan OYSin yhteydenottoa

Julkaistu:

OYSin päivystys on saanut useita yhteydenottoa potilailta, joiden ajanvaraus on peruuntunut hoitajien lakon vuoksi. Päivystyksen toiminta keskittyy kiireelliseen hoitoon ja potilaita pyydetään odottamaan OYSin yhteydenottoa.

Tehyn ja Superin lakko alkoi Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä perjantaina aamulla klo 6. Potilaiden vastaanotot on peruttu toistaiseksi perjantain 1.4. ja maanantain 4.4. ajalta.

OYSin päivystys on saanut useita yhteydenottoa epätietoisilta potilailta, jotka tiedustelevan uusia vastaanottoaikoja. Vs johtajaylilääkäri Terhi Nevala pyytää potilaita kärsivällisyyttä.

”On tärkeää, ettei päivystys ruuhkaudu ajanvarauksiin liittyvistä asioista. Pyydämme, että potilaat odottavat yhteydenottoa sairaalasta. Varaamme uudet vastaanottoajat mahdollisimman nopeasti heti lakon loputtua ja otamme yhteyttä asiakkaisiin”.

Terveyteen liittyvissä asioissa pyydetään ensisijaisesti olemaan yhteydessä oman kunnan terveyskeskukseen tai työterveyteen. Kiireellisissä asioissa soitetaan 116 117, mistä potilas ohjataan tarvittaessa yhteispäivystykseen. Hätätilanteessa soitetaan 112.